Dil

+90 (212) 217 12 55 +90 (212) 217 12 54 info@kilinclaw.com.tr

Makaleler

Kategoriler

Arşiv

Telefon
+90 (212) 217 12 55
Okunma Süresi: 2 dakika

Pandemi, tüketicilerin alışveriş alışkanlıklarını değiştirmiş ve e-ticaret sektörünün yeninden yapılanmasına neden olmuştu. Evden çalışma ve izole yaşama verilen ağırlık ile birlikte başta kişisel bakım, dekorasyon olmak üzere elektronik ev aletleri ürün gruplarının satışında büyük artışlar meydana gelmiştir. Özellikle elektronik ürün satışının söz konusu olduğu hallerde; müşteriler mağazada olduğu gibi o ürüne dokunup fiziken ürünün kontrolünü yapamayacağı için zaman zaman o elektronik ürüne karşı güven problemi yaşamaktadır. Örneğin, tekstil ürünlerinde o ürüne ilişkin genel bilgiler (beden, ürün materyali, renk vb.) tüketicilere yeterli gelirken, elektronik ürünlerde daha detaylı bilgilendirmeye ihtiyaç duyulmaktadır.

Özellikle, elektronik ürün yelpazesinin son derece geniş olması ve bunların satışa sunulması yoğun bir rekabet sürecini de beraberinde getireceği düşünüldüğünde, e-ticaret platformları üzerinden satılacak olan elektronik ürünlerin mümkün olduğunca görselleştirilmesi vasıtasıyla tüketicilerde güven duygusunun artırılması rekabet şartları açısından oldukça popüler bir satış stratejisi haline gelmiştir. Örneğin, geçtiğimiz yıl olduğu gibi, bu yılda pek çok e-ticaret platformunda ürünlerin tanıtılmasında ürün altına eklenen bilgilendirmelere ek olarak ürün hakkında video içerik üretimleri yapılmıştır.

Bunun yanı sıra, üç boyutlu görselleme ve konfigürasyon teknolojisi ile; e-ticaret kanalları üzerinden satılacak olan ürünler hakkında tüketicilerin daha fazla bilgi alması ve bu sayede ürünün çevrimiçi incelemelerinin önü açılmıştır. Yapılan araştırmalarda, ürünlerini üç boyutlu olarak sunan e-ticaret mağazalarının, bu özelliği sunmayan diğer çevrimiçi mağazalara kıyasla ortalama sipariş oranlarını arttırdıkları da açık bir şekilde ifade edilmiştir. Gerek elektronik ürünlere ilişkin video içerikleri, gerek ise de o ürünlere ait konfigürasyon yöntemleri ile; online alışveriş yapan tüketiciler ürünler ile daha kolay etkileşime girecek ve bu sayede tüketicilerin markaya olan güveni tesis edilecektir.

E-ticaret kanalları üzerinden yapılan elektronik ürün satışlarının artırılmasına ilişkin yukarıda ifade edilenlere ek olarak, bir diğer diğer strateji ise; tüketici yorumlarıdır. Şöyle ki; özellikle trendyol, hepsiburada vb. farklı büyüklüklerdeki firmalara ait mal ve hizmetleri satma imkânı sunan çok kanallı pazaryerlerinde, her bir satılan ürüne ilişkin o ürünü alan tüketicilere ait yorumlar ürün hakkında istatistiki bilgiler vermekte ve bu sayede müşterinin o ürünü satın alıp almamasında büyük bir öneme sahiptir. Bugün pek çok online pazaryerinde satılan elektronik ürünler hakkında tüketici yorumlarına rastlanılsa da tek bir marka ve web sitesi adı altında ürünlerini satan tek kanallı e-ticaret sitelerinin çoğunluğunda müşteri yorumlarına yer verilmediği görülmektedir. Elbette tek kanallı e-ticaret sitelerinin çoğunun tüketici yorumlarına kendi internet sitelerinde yer vermemesindeki temel düşünce; tüketicilerden gelen olumsuz yorumların o ürünün satışını ve haliyle de firma gelirlerini etkileyebileceğidir. Ancak, çok kanallı pazaryerlerinden alışveriş yapacak olan potansiyel tüketicilerin büyük bir kısmı, satın alacağı ürün hakkında yapılan yorumlardan direkt olarak etkilenmektedir.

Hal böyle olunca, tek kanallı e-ticaret sitelerinin de ekosistemin gereksinimlerine uygun olarak sunmuş olduğu avantajları kendi internet sitelerinde de uygulaması tüketiciler nezdinde güven ortamı sağlayacaktır.

 

Saygılarımızla,

Kılınç Hukuk & Danışmanlık

İnovasyon & Fintech
Bilgi teknolojileri ve iletişim alanındaki hızlı gelişmeler ve bunların yarattığı yeni ticari fırsatlar bu alanda yapılacak ticari faaliyetlerde...

DAHA FAZLA MAKALELER SAYFASINA DÖN
@